نوشته شده توسط : b.gholami

 کمپین تبلیغاتی لینک به معنای استفاده از کانال های مختلف برای ارسال پیام تبلیغاتی است. پیام یکسان با یک موضوع مشترک از طریق رسانه ها و پلتفرم های مختلف که گاه ایستا هستند به اشتراک گذاشته می شود. چارچوب زمانی کمپین های تبلیغاتی معمولاً ثابت و با دقت تعریف می شود.

کمپین های بازاریابی به صاحبان مشاغل و تیم های آنها کمک می کند تا بهترین استراتژی های تبلیغاتی را برای محصولات و خدمات شرکت تعیین کنند. چه در حال ارائه محصولات یا خدمات جدید یا برنامه ریزی برای تبلیغ محصولات خود به صورت آنلاین یا آفلاین باشید، یک کمپین بازاریابی می تواند شما را در فرآیندهای خاصی راهنمایی کند.

قبل از توسعه کمپین تبلیغاتی خود، موقعیت شرکت خود را در بازار و موقعیتی که می خواهید به آن برسید مشخص کنید، سپس کمپین تبلیغاتی خود را به گونه ای طراحی کنید که ارزش ها، ویژگی ها و مزایای محصولات یا خدمات شما حفظ شود و حتی قبل از شروع کمپین ارتقا یابد. . کمپین تبلیغاتی بخشی از فرآیند طراحی کمپین بازاریابی است که بر انتشار پیام تبلیغاتی شرکت تمرکز دارد.

کمپین های تبلیغاتی با استراتژی های مختلف و در پلتفرم های مختلف اجرا می شوند و به همین دلیل انواع مختلفی از کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی وجود دارد. مانند کمپین های بازاریابی ویروسی، چریکی و غیره. . بسته به اهداف، استراتژی ها و بودجه شرکت، می توان از هر یک از این موقعیت ها استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر به دنبال فعالیت در هر دو پلتفرم آنلاین و آفلاین هستید، بهتر است از کمپین های 360 درجه استفاده کنید.

کمپین های تبلیغاتی با استراتژی های مختلف و در پلتفرم های مختلف اجرا می شوند و به همین دلیل انواع مختلفی از کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی وجود دارد. مانند کمپین های بازاریابی ویروسی، چریکی و غیره. . بسته به اهداف، استراتژی ها و بودجه شرکت، می توان از هر یک از این موقعیت ها استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر به دنبال فعالیت در هر دو پلتفرم آنلاین و آفلاین هستید، بهتر است از کمپین های 360 درجه استفاده کنید.

مراحل طراحی کمپین تبلیغاتی

1. تحقیقاولین قدم این است که تحقیقات بازار را برای محصولاتی که تبلیغ می کنید انجام دهید. در این مرحله باید تقاضا برای محصولات را ارزیابی کرده و موقعیت آن را در مقایسه با رقبا بسنجید. در واقع تحقیقات بازار یکی از آن فرآیندهایی است که هرگز به پایان نمی رسد. قبل از ایجاد هر کمپینی، لازم است ارزیابی رقبا، شخصیت و موقعیت خود در بازار داشته باشید تا یک کمپین موثر ایجاد کنید.

شناخت مخاطب هدف

ما باید بدانیم چه کسی محصولات ما را خواهد خرید و چه کسانی را هدف قرار دهیم. شناخت مخاطبان هدف به ما کمک می کند تا کمپین تبلیغاتی موثرتری را اجرا کنیم. وقتی مخاطبان خود را به خوبی بشناسیم، با سبک زندگی آنها آشنا می شویم، بنابراین می دانیم بهترین کانال برای ارتباط با آنها کدام است و چگونه می توانیم توجه آنها را جلب کنیم. تعریف مخاطب می تواند ایده های بسیاری را برای طراحی کمپین تبلیغاتی و انتخاب بسترهای مناسب تعیین کند.

تنظیم بودجه

مرحله بعدی تعیین بودجه است. در تعیین بودجه کمپین تبلیغاتی موارد زیر را در نظر بگیرید: رسانه، اجرا و نمایش تبلیغات، کارهای اداری و سایر مواردی که در اجرای کمپین های تبلیغاتی دخیل هستند و نیاز به تخصیص هزینه برای آنها دارند. بودجه شما تعیین می کند که آیا با یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال بهتر هستید یا از نظر مالی قادر به پوشش هزینه های بالای تبلیغات محیطی یا تلویزیونی هستید. به این ترتیب می توانید استراتژی ها و پلتفرم های مناسب را انتخاب کنید.





:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: